Tervehdys!
Ajattelin laittaa uuden blogin tästä seuraavasta projektista, jossa kohteena on VW Kupla -70.
Homma on jo edennyt, mutta nyt sain aikaseks alottaa kirjottelun.
Ajatuksissa on rakentaa sellanen köyhänmiehen kilpuri. Ei kompromisseja tieliikenne kelpoisuudesta ja ulkonäön ei tarvi silmiä hivellä.
Silmä osui loppukesästä myyntiin tulleeseen vanhaan Urtsi-kilpuriin.
Tällä oli ajettu ainakin 90-luvulla rataa ja katsastettu tieliikenteeseen viimeksi -95. (ARS-91)
Halusin uskotella, että se on helppo jatkojalostaa kiihdytys käyttöön.
Mutta kun ei. Tämä Kaakonkulman legendaarinen "ARSKA", oli maannut taivasalla 15 vuotta ja siinä ei ollut oikeestaan mitään hyvää =(
Päätös oli kuitenki tehty, että tästä ruvetaan värkkäämään ja haettiin se syksyllä Kouvolasta Vaasaan.
Kotia päästyä alkoi purkuhommat.
Keula leikattiin pois ja tilalle tuli kuitu-flippi.
Kaaret ei soveltunut tulevaan käyttöön ja ne meni osittain uusiksi.
Samalla koko takapää leikattiin auki ja se tulee alumiinista.
Molemmat helmat uusittu ja muitaki paikkoja fiksailtu.
Etuakseliin vaihdettu kaikki pallonivelet ja rasvatiivisteet. Pyöränlaakerit meni kans vaihtoon.
Korin osalta tilanne on nyt se, että flippi on sovitettu ja koko auto hiottu. Vaatii vähä lisää pakkelia ja hiontaa ennen maalausta. Kaaret ja muut vahvistukset on valmiit.
Kuituset takalokarit ja luukku on tulon päällä vielä ja ne saisi seuraavaksi sovittaa.
Osia on hommattu pitkin syksyä ja tietoa yms. apua tulee paikallisilta VW-hörhöiltä.
Koneen osalta suunnitelmat on suhteellisen selvät. Kannet on viilarilla ja muutkin palikat melkolailla hommattuna.
Tässä alkuun ja lisää tarinaa projektin edetessä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti